Walking on sunshine - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Walking on sunshine - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Walking on sunshine

Blijf op de hoogte en volg Natascha

09 Januari 2014 | Noorwegen, Bergen

Hallo,

Hier alweer - ik weet het, heel snel - mijn tweede reisverslag uit Bergen. Vandaag is namelijk een memorabele dag: de zon schijnt en de lucht is zowaar blauw (ik zei niet wolkenloos, slechts blauw)! De eeuwige grijze hemel die ons regelmatig overlaadt met bakken regen is vandaag opengebroken, hallelujah! Het is zo bijzonder, dat zelfs de Noren, die normaal niet zo van emoties houden, een glimlach op hun gezicht durven te vertonen en naar buiten gaan. Maar goed. Genoeg nu over het weer.
Inmiddels heb ik het introductieprogramma achter de rug, en zijn vandaag mijn colleges begonnen. Ik heb de afgelopen dagen van alles geleerd over de Noren en hun cultuur, hun universiteitssysteem en alle rompslomp die daarbij komt kijken. Het allerbelangrijkste vind ik echter nog dat ik een hoop nieuwe vrienden heb gemaakt. Zaterdagavond heb ik een paar aardige meiden leren kennen met wie ik zondag een wandeling naar een van de bergen rondom de stad heb gemaakt (zie foto's vorige blog). Zondag- en maandagavond heb ik samen met Julia, Astrid en Laila gegeten en dinsdagavond was er een soort pubquiz. Aangezien ze er ook gratis eten serveerden was ongeveer de hele populatie nieuwe internationale studenten er. Het was heel gezellig, en ons groepje heeft gewonnen. Niet als het aan mijn algemene kennis had gelegen, maar we hadden allemaal verschillende studies en interesses, waardoor we een heel eind kwamen. Zo kwam het dat we coupons wonnen voor gratis pizza's in Peppes Pizza, een restaurantketen hier in Noorwegen. Die hebben we de dag erna maar meteen gebruikt. Heel gezellig allemaal, en ik heb het wel naar mijn zin.
Intussen is ook het boodschappen doen behapbaar gewonnen. We hebben het lokale "euroshopper" merk gevonden (ja, ik weet dat het nu AH basic is. Nou en), en heeft Astrid even een rondje supermarkten gedaan met haar tablet om prijzen te vergelijken. Je bent een Nederlander of je bent het niet. En het spaart je nog belachelijk veel geld uit ook.
Nou, ik zal wat foto's van de stad online zetten voor de liefhebbers.
Veel liefs en kusjes aan iedereen!

Ha det bra!
Natascha

p.s. Voor de mensen die me willen schrijven, mijn adres hier is
Fantoft Studentboliger
Postboks 878
5075 Bergen

  • 09 Januari 2014 - 15:35

    Leoniet:

    Lieve Natascha,

    Wat fijn, dat je de zon gezien hebt! Hier regent het op het ogenblik uitbundig en is het loodgrijs. Dus onder het theedrinken maar even een reactie naar jou. Volgende week schijnen we dan eindelijk winterkou te krijgen met zelfs een voorzichtige melding van kans op sneeuw. Niet dat ik daarnaar verlang.

    Wat fijn, dat jullie een gratis maaltijd kregen en dan ook nog pizzabonnen winnen. Dat scheelt deze week. Ik heb wel aan je gedacht, toen ik in de AH-folder las, dat de vegetarische balletjes deze week in de aanbieding zijn. Verleden winter hebben we die bij jou gegeten met je bietenstamppot.

    Leuk, die foto's van Bergen. Is het erg steil in de stad? Dat leek me op één van de foto's.
    Hier niet zo veel gebeurd sinds zondag. Vanavond bellen met Heleen en Nico, die met vakantie gaan en met Mu.

    Liefs van Opa en Oma

  • 09 Januari 2014 - 23:55

    Kiki En Tante Wendy:

    Het klinkt weer heerlijk daar! Het ziet er mooi uit met het zonnetje!
    Fijn dat je zo snel al nieuwe vrienden hebt gemaakt. Dat is altijd lekker. Succes met de eerste colleges enne vooral veel plezier!
    X van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Natascha

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 19358

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Bergen

14 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Summer camp

Landen bezocht: