Bergen at it's best - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Bergen at it's best - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Bergen at it's best

Blijf op de hoogte en volg Natascha

06 Juni 2014 | Noorwegen, Bergen

Lieve allemaal,

Eindelijk ben ik klaar met mijn tentamens! Sinds woensdagmiddag heb ik dan eindelijk zomervakantie. Mijn lesuren hier in Noorwegen zitten er nu op en het is heerlijk. Wat een vrijheid! Jammer genoeg betekent het voorbijgaan van mijn lestijd ook dat ik nog maar een week heb voordat ik weer voet zet op Schiphol. Aan de andere kant zijn deze negen dagen precies genoeg om nog even van mijn vrienden en de zon te genieten voordat Fantoft helemaal leegloopt. Een half uur geleden heb ik mijn eerste koffer uit de kast getrokken om mijn spullen rustig in te kunnen pakken: beetje bij beetje, zodat ik langzaam afscheid kan nemen van de plek die toch een half jaar lang mijn thuis is geweest. Ik heb geen behoefte om zoals anderen, van elk aspect van Bergen apart afscheid te nemen, bij iedere stap te denken: dit is de laatste keer. Ontmoeting en afscheid zijn dit semester een deel van mijn realiteit geworden waar ik mee om heb leren gaan. De tijdelijkheid en verandering van het leven dringt dan extra door. En dat is oké. Ik heb nu een heleboel mooie herinneringen en lieve mensen in mijn hart, die ik in gedachten dichtbij kan houden.

De laatste weken hebben in het teken gestaan van een aantal leuke activiteiten: ik heb met Astrid het Edvard Griegmuseum bezocht, naar de mariakerk geweest (alleen het topje is nog zichtbaar vanwege alle renovatie die ze eraan aan het doen zijn, natuurlijk te midden van het toeristenseizoen), ik ben met Renée gaan zwemmen in de fjord, ik heb met Qipeng foto's gemaakt bij het grote konijnenstandbeeld dat in de buurt van de bybanenstop "Hop" staat en heb lekker gebarbecued met vrienden op het balkon van Alrek. Morgen staat een nachthike op het schema, waar ik tot nu toe nog erg bang voor ben en tegelijkertijd naar uitzie. 6 uur lang lopen op verreweg mijn slechte moment van de dag. Koud. Geen toiletten. Vermoeiend. We zullen zien wat het wordt (hierover later meer).

Vanavond staat het afscheidsfeestje van Qipeng op het schema, het laatste feestje hier in Bergen. Haha, nu doe ik het toch!

Veel liefs,
Ha det godt!
En tot over een weekje.

Natas

  • 07 Juni 2014 - 22:11

    Tante Wendy :

    Als Kiki wat ouder is moet je ons alle mooie dingen maar eens laten zien. Ik wil het graag zien, maarre dan wel in de zomer aub! Geniet nog even met volle teugen. Laat het te komen afscheid niet in de weg staan van het plezier van nu! Tot snel x van ons! Bedankt voor je kaartjes! Erg fijn!

  • 08 Juni 2014 - 12:23

    Natascha Van Der Sijs:

    Dat gaat helemaal goedkomen. Hopelijk tot snel! Liefs, Natas

  • 09 Juni 2014 - 10:47

    Mama:

    Hallo lieve schat,

    inderdaad de laatste dagen en laatste loodjes! Uiteraard ben je hier van harte welkom.Zaterdag voor de jongens allebei een 2 persoonsboxsp;ring in elkaar gezet. Met zijn 3-en dan wel te verstaan...

    Je zegt het maar wanneer je hier wilt aanschuiven.


    Aankomende zaterdagmiddag zijn we naar Opa (Huib en ik) omdat het vaderdag is. Maxim is bij je vader, dus in principe zou je (met Rick) in Maxims kamer (en nieuwe bed) kunnen.

    hoor van je.

    xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Natascha

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 19313

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Bergen

14 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Summer camp

Landen bezocht: