If I say 'I love' you say 'camp'! I love... - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu If I say 'I love' you say 'camp'! I love... - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

If I say 'I love' you say 'camp'! I love...

Blijf op de hoogte en volg Natascha

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Escondido

Hallo Allemaal,

Hier komt mijn verslag van een fantastische sessie! Ondanks alle downs die ik jullie al heb meegedeeld, waren er natuurlijk ook een heleboel ups.
Waarom deze sessie fantastisch was:
- Ik had twaalf dagen met deze meiden waardoor ik ze beter kon leren kennen.
- Ik heb door het bos gereden en heerlijk in de natuur geslapen.
- Ik heb voor het eerst voorgelezen in het Engels - echt voorgelezen, een twintig pagina's lang verhaal over Flicka - hoe gaaf! En ik heb er nog complimentjes over gekregen ook: dat maakt me heel erg happy!
- Er waren een paar meiden die ook van schrijven hielden: en wat is er beter dan over een passie praten. En het wordt nog beter: ik heb hun verhalen mogen lezen! En die verhalen, die beloven veel goeds :)
- Ik had geweldige co-counselors, namelijk: Kazoo, Pringles en Smurfette. Kazoo is gewoon heel erg grappig en valt goed bij de meiden om die reden. Pringles is sympathiek, staat altijd voor iedereen klaar en zorgt dat dingen op tijd gebeuren. Smurfette is een counselor waarnaar de meiden altijd kunnen komen als ze een luisterend oor nodig hebben. Samen met mijn positiviteit vormen we een goed team!
- Ik heb een kussen kunnen maken! Dat was echt het leukste arts&crafts project tot nu toe.
- Twee meiden hebben een vriendschapsarmbandje voor me gemaakt!
- Ik heb geleerd om flexibel te zijn en met oudere meiden te werken. Go instant programming!
- Aangezien ik een paardensessie had heb ik twee volle weken met de wranglers kunnen werken, vier fantastische meiden die de manege runnen.
- Ik heb een brief van Niels gekregen! Mijn dag kon niet meer stuk!
- Eindelijk heb ik de stemmen van mijn ouders weer kunnen horen, wat fijn en vertrouwd was.
- Ik heb geleerd om te gaan met heimwee en leren accepteren dat het moment dat nu is, het belangrijkste moment is dat telt. Bovendien heb ik mezelf gerealiseerd hoe gelukkig ik ben met mijn huidige leven en hoeveel ik van iedereen hou! Ik heb zoveel fijne herinneringen aan... nou ja, mijn leven in het algemeen? Ook heb ik gerealiseerd hoeveel geluk ik tot nu toe heb gehad in mijn leven.
- Ook leer ik op dit moment omgaan met definitief afscheid. Het idee dat wat nu is, er nooit meer opnieuw zal zijn maakt het nu alleen maar belangrijker. Zelfs als ik zou beslissen volgend jaar terug te komen, zal het anders zijn, de mensen, de kinderen, de ervaring in het algemeen. Dat is soms moeilijk te accepteren, maar misschien is dat gewoon hoe het leven werkt. Mensen komen op je pad en verdwijnen er weer van. Je maakt vrienden en verliest ze. Het is een soort komen en gaan dat onvermijdelijk is.
- Ik heb een paar van mijn campers hun eerste woordjes Nederlands geleerd! Wat ze het moeilijkst vinden is de "g" en de "r". Zinnetjes als hoe gaat het? klinken als goe haat et? Maar leuk dat het is!
- En last but not least: ik heb een hoop gelachen! Zie de foto's twee blogs terug voor mijn kleine zeemeerminimpressie tijdens het spelen van het "say-a-song" spel. Het gaat zo: zeg de tekst van een liedje hardop, en maak het zo grappig mogelijk. De eerste die in lachen uitbarst, heeft verloren en het is toegestaan om mee te brullen als je het herkent! Ook onze mustacheparty is het bekijken waard.

Kortom: een leuke en leerzame week!
Op naar het weekend.

Liefs,
Natascha

  • 04 Augustus 2012 - 04:26

    Mama Sonja:

    hallo lieverd,

    Joepie ik ben de eerste, maar het is dan ook 4 uur 's nachts! Dit was wel een heel positief verhaal. Fijn je hebt het naar je zin en dat is toch wel het allerbelangrijkste. Wendy schrijft je nog wel over het gebeuren in New York. Ik heb van haar begrepen dat alle internationale counselers via New York gaan en dat je daar wellicht wordt opgevangen. Have fun in ieder geval.

    Hier gaat alles ok. Het weer valt nog niet tegen (Hollands: some rain, some sunshine :)). A.s. maandag gaan we met de jongens naar de laatste Batman film The Dark Knight Rises (of zoiets). Ik ga ook nog met ze naar de Eftelling en als het even kan een paar dagen strand. Kortom: we krijgen de 3 weken wel vol. Morgen (of eigenlijk over een paar uur) komt Oma Vlam een nachtje naar Veldhoven. Ook weer eens gezellig. We zijn afgelopen dinsdag naar Opa en Oma in Doorn geweest en weer gewokt (je hebt dit vast wel in het verslag van Oma gelezen). Het record ijsbolletjes eten is nog niet verbroken ook al hebben alle mannen (Maxim, Rowan, Huib en Opa) hun beste "ijs"beentje voorgezet.

    Het maximum staat volgens mij nog steeds op 17 bollen (van Maxim geloof ik??). Kortom: het wordt tijd dat onze andere ijsliefhebber (jij dus) je weer eens in de competitie mengt :)

    Verder heb ik niet zoveel te melden aan mijn filosifische dochter. Keep up the good work and... enjoy!
    Love & kisses
    Mum

  • 04 Augustus 2012 - 06:41

    Kiki En Tante Wendy:

    Je zou als je om half 6 je mail opent verwachten dat je de eerste bent, maar nee je moeder heeft vakantie en die zit volgens mij weer ouderwets tot de ochtend thee te drinken. Hihi. Wat een mooi verslag en mooie overdenkingen. Je ziet het helemaal goed naar mijn idee. Voeg ik alleen nog aan toe dat de mensen die je ontmoet hebt en weer verdwijnen je vaak niet zomaar ontmoet hebt. Kijk hoeveel je geleerd hebt deze zomer. Wat een rijkdom! Je bent in het diepe gesprongen en er glansrijk uitgekomen. Nu gaat het snel, dus geniet nog even. Niet teveel aan afscheid denken. Wat new york betreft hoef je je geen zorgen te maken. Alle Nederlandse counselors reizen via new york voor ons was toen de verzamelplaats venice beach en dat hield in dat we in een hotel werden geplant en daar ook kamers met elkaar deelde. Het was eigenlijk heel gezellig, want je kon met elkaar ervaringen delen en met elkaar ging je een haje eten of op ontdekkingstocht. Sjaak, die jij ontmoet hebt, link is zijn kampnaam, die gaat nog steeds via new york! Dus als het goed is wordt dat alleen maar een leuke afsluiter. Kun je even ontnuchteren van kamp voor je terugvlucht en je opladen voor de ijscontest. 17 bollen mijn hemel waar laat je het?

  • 04 Augustus 2012 - 08:57

    Dad:

    Hallo lieve Natascha,

    Terwijl Murielle en Niels broodjes halen voor het ontbijt, kan ik even rustig op je verslag reageren. Je bent goed bezig door je laatste weken vol te willen genieten. Je zuigt werkelijk aan het leven als ik het zo lees. Je besef dat het leven ontstaat en vergaat in het moment klopt natuurlijk als een bus, alleen veel mensen hebben meer dan een leven nodig om dat goed te begrijpen en op die manier te leven. Knap dat je al tot dit inzicht komt en ernaar lijkt te kunnen handelen ("De kracht van het nu").
    De brief van Niels heeft er wel een tijdje over gedaan zeg, maar fijn dat je hem hebt ontvangen. Niels meldde vanmorgen dat hij weer over je had gedroomd, maar hij wilde niet vertellen wat. In ieder geval heeft hij haarscherp in de gaten dat er nu nog maar twee weken te gaan zijn voor je terug komt.
    Ik ben benieuwd hoe de afgelopen weken je leven hebben veranderd en hoe zich dit gaat vertalen in keuzes die je in de nabije toekomst gaat maken.
    Dikke kus en tot blogs/meels.
    Dad

  • 04 Augustus 2012 - 11:27

    Silke:

    Ah, wat fijn dat je je wat beter voelt! Ik hoopte al dat je heimwee van korte duur zou zijn, maar ik ging er wel stiekem van uit dat je je daar doorheen zou kunnen slaan. Jij bent veel te positief om je er je niet door heen te kunnen slaan.

    Het klinkt alsof je helemaal weer op je plekje bent. Wat fijn dat je een keertje lekker op je gemak de meiden kon leren kennen en wat langer met ze kon doorbrengen. Dat moet toch een welkome afwisseling zijn! Ook heerlijk dat je wat te delen had met de meiden en je je passie voor schrijven met hen kon delen! Het klinkt alsof je een geweldige week hebt gehad.

    Ik wacht weer op je volgende blog, je houd het echt leuk en goed bij. Ik kijk er elke keer weer met plezier naar!

    x

  • 04 Augustus 2012 - 11:32

    Yvon:

    Meid, wat geniet ik van je verslagen! Je laatste, zo volwassen, wat ben jij gegroeid. Haal die laatste week er nog zoveel mogelijk uit, je komt rijk terug. Hier is het lekker weer nu, hoop dat het ook zo is als je terug komt. Groetjes.

  • 04 Augustus 2012 - 12:16

    Oma:

    Lieve Pop,
    Wat een geweldig verslag heb je gestuurd. Tijdens het lezen kreeg ik een warm en trots gevoel dat we een kleinkind hebben dat zo fijn en positief in het leven staat. Je verblijf in Amerika heeft je een rijker en volwassener mens gemaakt. Dit is een ervaring om nog lang aan terug te denken.
    Eerlijk gezegd moet ik wel bekennen dat ik uitkijk naar je terugkomst. 't Zal heerlijk zijn om elkaar weer te zien en te knuffelen.
    Vandaag gaan we naar Bleiswijk naar Ab en Lidy (mijn broer en schoonzusje). We blijven daar ook een hapje eten.'t Is gelukkig heerlijk weer wat heel plezierig is als je een eind moet rijden. We kunnen 's avonds dan nog voor donker thuis zijn.
    Gisteren de hele dag druk geweest met tuinieren; 'k heb drie tuinen gedaan en ik was pas om half vijf klaar met alles. Toen had ik er ook een beetje genoeg van!
    Lieve schat, geniet van je laatste dagen.
    Heel veel liefs en dikke kus, natuurlijk ook van opa.
    oma
    xxxxxxx

  • 05 Augustus 2012 - 21:53

    Leoniet:

    Lieve Goldie,
    Deze keer een reactie via e-mail.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Escondido

Natascha

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 19376

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Bergen

14 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Summer camp

Landen bezocht: