Terug in NL - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Terug in NL - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Terug in NL

Blijf op de hoogte en volg Natascha

21 Augustus 2012 | Nederland, Veldhoven

Hallo Iedereen,

Daar komt het: mijn laatste blog. Ten eerste ben ik heel erg blij om terug in Nederland te zijn, het eerste wat ik deed toen ik weer aan de grond stond was mijn ouders knuffelen en een bruin broodje met oude kaas eten! Mijn reis ging op zich best goed, al was het sloend. Ik had twee nachtvluchten achter elkaar, en twee keer twee geboken vluchten ook nog. Eerst vloog ik naar New York via Philadelphia, en toen naar Amsterdam via London. Het is echt ongekend hoe klein Europa is vergeleken bij de Verenigde Staten.
Mijn dag in New York viel een beetje tegen; het was dan wel een ervaring, maar alleen reizen is echt niet mijn ding (in andere woorden, ik was gestresst) en het is me ook niet gelukt die stomme paychecks te innen... Nou ben ik er zeker van dat ik wel een oplossing zal vinden, maar het is ongekend hoeveel stress die paychecks me hebben opgleverd omdat alles ophet laatste moment moest. Ik kreeg mijn eerste paychecks namelijk pas net voorhet laatste weekend en de laatste op de laatste werkdag (de dag dat mijn eerste vlucht ging).
De vluchten gingen prima, en intussen ben ik wel gewend geraakt aan vliegvelden en het riedeltje handelingen dat ermee gepaard gaat. Zoals ze dat op kamp zeggen: dat ligt in mijn "comfort zone". En zoals ik al zei, alleen reizen door een stad als NYC ligt in mijn stretch zone, of misschien wel mijn panic zone, afhankelijk van hoe goed ik voorbereid ben.

Maar nu ik eindelijk weer terug in Nederland ben kan ik eindelijk weer ontspannen en slapen. Mijn nachten zijn van zeven naar elf uur gerekt en ik vind het fantastisch. Nog even en ik heb niet eens meer zoveel slap nodig! Het is heel bijzonder want alle mensen en plaatsen hier waar ik aan gedacht heb toen ik daar was, en zo onwerkelijk leken, zijn nu weer aanwezig alsof ze nooit weg zijn geweest en de plaatsen die daar deel waren van mijn dagelijks leven lijken nu opeens zo ver weg...

Al met al heb ik daar een fantastische tijd gehad en als niet belangrijker: ik heb ontzettend veel geleerd :)

Groetjes,
Natas

  • 21 Augustus 2012 - 15:08

    Murielle:

    ik ben de eerste :-) en ik hoefde niet midden in de nacht op te staan.

    gefeliciteerd met je verjaardag

  • 21 Augustus 2012 - 15:17

    Pap:

    Je laatste blog op je verjaardag. Van harte gefeliciteerd met je 19e. Het moment dat je door de glasdeur op Schiphol kwam, was mijn wereld weer compleet, de kudde weer op het droge. Ik gun je van harte dat je alle ervaringen uit de states weet in te bedden in je "normale" leven.
    Big hug, pap

  • 21 Augustus 2012 - 16:24

    Yvon:

    Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Natascha, happy birthday to you.

  • 21 Augustus 2012 - 21:22

    Mamma:

    Lieve schat,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Het begon vandaag een beetje eenzaam, maar achteraf bleken er toch allerlei mensen aan je gedacht te hebben.

    Al die weken ben ik nooit in paniek geweest, het enige waar ik af en toe buikpijn van kreeg, waren je reizen (en met name de dag New York). Maar je hebt het toch maar mooi voor elkaar gekregen: ik ben super trots op je. En net als papa ben ik blij dat het gezinnetje weer compleet is.

    Wel vind ik het ook prima als jij op reis bent, met de voorwaarde dat het goed met je gaat.

    Love you....
    Mamma

  • 21 Augustus 2012 - 23:31

    Kiki En Tante Wendy:

    Hoi wij hopen dat je een fantastische verjaardag achter de rug hebt. Het weer werkte in ieder geval goed mee nietwaar? Wij willen je graag bedanken voor je leuk geschreven blogs. Het was heerlijk om met je mee te beleven. Dank je wel. Liefs van ons.

  • 22 Augustus 2012 - 00:20

    Oma:

    Lieve jarige Job,
    Tot mijn verrassing ontdekte ik zojuist dat je een afsluitend verhaal hebt gemaakt, erg leuk! Nogmaals bedankt voor al je fantastische verslagen; we hebben ervan genoten.
    We zijn echter heeeeeeel blij dat je weer gezond en wel thuis bent.
    Eigenlijk ben je al niet meer jarig zie ik nu; het is 12.15 uur.
    Lieve schat, tot spoedig ziens; we gaan nu lekker slapen .
    Dikke kus van ons beiden.
    oma


  • 22 Augustus 2012 - 14:35

    Leoniet:

    Lieve Natascha,
    Gelukkig hebben we per s.m.s. al gefeliciteerd, na dat zaterdag j.l. al met knuffels te hebben onderstreept. Internet doet op het ogenblik gek, dus ik hoop dat dit stukje goed aankomt. Ook namens ons hartelijk bedankt voor je gezellige en informatieve verslagen. Nienke heeft hier twee dagen gelogeerd en daar hoort altijd een uitje bij. Maandag waren we in het Openluchtmuseum in Arnhem en vanwege het 100-jarig bestaan mochten kinderen een vlaaitje bakken en zelf daarna opeten. Wij mochten proeven en het was erg lekker! Een leuke dag met mooi weer.
    Sterkte weer in Nijmegen. Liefs, Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

Natascha

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 19376

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Bergen

14 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Summer camp

Landen bezocht: