Hersenspinsels - Reisverslag uit Julian, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Hersenspinsels - Reisverslag uit Julian, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Hersenspinsels

Blijf op de hoogte en volg Natascha

27 Juli 2012 | Verenigde Staten, Julian

Hallo Allemaal!

Daar ben ik weer met een nieuw verslag vanuit California.
Ten eerste: ik heb ontdekt dat ik werkelijk geen Nederlands meer kan praten. Na vijf weken Engels praten gaat het me erg slecht af: dat was weer even wennen! (Lees: zoeken naar woorden, dingen verengelsen en Engelse woorden tussendoor strooien).
Ten tweede ben ik nog steeds erg gelukkig met elke reactie die jullie bij mijn blog schrijven: het houdt me op de hoogte en ik word er gewoon erg blij van!

En nu over op de gang van zaken hier.
Deze sessie werk ik met meiden van 13 tot 17 jaar oud, wat een groot verschil is voor die leeftijd. Ik geloof niet dat er werkelijk meiden zijn die 17 zijn, maar dan nog. Deze groep heet "Cowgirl you", en het is de paardenunit voor de oudere meiden. Het is een twaalfdaagse sessie, wat betekent dat ik niet de normale nacht vrij heb zoals anderen, die een zevendaagse en een vijfdaagse sessie hebben, maar dat ik mijn vrije nacht ergens tussen het begin en het eind van de sessie kan kiezen, en ik hoop -ik hoop echt - dat ik dezelfde nacht vrij kan krijgen als de andere meiden. Tink gaat namelijk eerder weg, wat betekent dat afgelopen weekend mijn laatste weekend met haar was en dat ze ook niet bij het stafdiner zal zijn aan het einde van de zomer. Als ik zondagnacht vrij kan krijgen, zou ik de kans hebben om een beetje afscheid van haar te nemen. Ik hoor het vanavond.

De unit waar ik nu mee werk is wel heel erg gaaf, omdat we zo lang hebben kunnen we een hoop meer doen dan normale paardenunits kunnen, zoals bosritten en kamperen met de paarden. Maar omdat we maar een halve dag elke dag met de paarden kunnen zijn, moeten we een hoop andere activiteiten plannen om de meiden bezig te houden. Zo gaan we weer boogschieten, naar challenge course, we gaan naar de sterren kijken en heel veel zwemmen. En toch is het niet makkelijk om het hele programma te vullen. Pringles en ik hadden bedacht dat we een pyjamaochtend konden houden en dan pyjamayoga kunnen doen (aangezien de meiden daar wel geinterresseerd in lijken te zijn). Nou heb ik het deze week getroffen met meiden die niet zulke zwemmers zijn, dus vandaag al kwam het zo uit dat NIEMAND wilde zwemmen tijdens de geplande zwemtijd... - pwapwapwapwapwa - en dus moesten we met een altenatief programma op de proppen komen. Dus ik heb de "fluff box" uit de kast getrokken en we hebben elkaars nagels gelakt, haren gevlochten, kaartspelletjes gespeeld en gewoon gekletst. Tja, je moet anderhalf uur toch op de een of andere manier opvullen.

Ook kreeg een van mijn meiden deze morgen last van hevige migraine, waardoor ik haar naar ons gezondheidscentrum heb moeten brengen om onze kampverpleegster verder voor haar te laten zorgen. Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad met de gezondheid van campers, maar ook dit was een goede ervaring.
Vandaag voel ik me ook een stuk beter. Aan het begin van deze week had ik een beetje een dip; moe, ziek en heimwee (jaja, dat allemaal op hetzelfde moment! -> waarschijnlijk versterkt het elkaar).
Gelukkig heb ik nu wat meer geslapen en voel ik me stukken beter. Wat ik op dit moment het meeste mis zijn de dingen die zo gewoon lijken als ik thuis ben, maar hier opeens ver weg lijken te zijn: versgeperste sinaasappelsap bij het ontbijt, knuffelen met mijn familie en vrienden, blote voeten in het vochtige gras van de tuin, de hele dag lang een boek lezen in de zon, kersen eten in de kersengaard, pannenkoeken bakken...
Het klinkt zo simpel.
Maar af en toe wenste ik dat ik ze kon hebben voor een tijdje. Aan de andere kant weet ik dat ik het hier ook zal missen zodra ik thuis ben: het mooie weer, de wilde natuur, het met kinderen zijn, de andere counselors... Het leven is soms erg moeilijk.

Ook heb ik nog steeds niet besloten of ik volgend jaar terug wil komen. Ik heb een hoop twijfels die malen in mijn hoofd en ik heb geloof ik gewoon wat tijd nodig om na te denken en tot mezelf te komen. Ach ja.

Ik hoop dat jullie thuis ook allemaal een hele fijne vakantie hebben en een beetje relaxen.
Ik hoop jullie snel weer te zien!

Liefs en een dikke kus,

Natascha

  • 27 Juli 2012 - 04:58

    Kiki En Tante Wendy :

    Hè lieve natas dit is spannend typen want je ziet geen letters even kijken wat er komt als ik dit plaats

  • 27 Juli 2012 - 05:22

    Tante Wendy En Kiki:

    Je ziet het wel, maar ik kan dus niet corrigeren dus vergeef ons de taalfouten. Ik zie alleen een wit scherm en blauwe curve that's it.
    Wat naar voor je dat je ziek geweest bent en heimwee. heimwee kan je letterlijk ziek maken, maar ik geloof wel dat je je red als ik het zo lees. Je hoeft nu absoluut nog niet tebeslissen of je volgend jaar terug wilt komen, dus laat die gedachten lekker los en geniet van de leuke momenten alsof je niet terug komt. Best ingewikkeld dat de meiden inspraak.hebben in het programma. Zeker op deze leeftijd. Een puber met inspraak en heimwee kan wel eens in heel veel dingen geen zin hebben, maar ik hoop voor je dat dit mee zal vallen. Kamperen met de paarden is wel erg gaaf. Dit deden ze bij mijn kamp ook. Ze hadden dan specialty kamp. . Wat jammer dat tink eerder weg moet. Wij duimen voor je dat je zondag vri vrij krijgt. En daar ben vooral ik erg goed in hihi.
    Kiki en ik zijn momenteel op vakantie in Duitsland en dat is erg leuk. Het is eindelijk zomer geworden, al lijkt het al weer snel minder te worde, maar wat webinnen hebben hebben we maar binnen niet waar? Morgen gaan we weer naar huis. Gelukkig ben ik nog tot 10 september vrij, want ik geniet nog erg van het samen zijn met die kleine. Ze begint nu bewust te grijpen naar voorwerpen. Pakken is nog erg lastig, maar er tegenaan stoten geeft ook een leuk effect. Soms lijkt ze ook even iets te willen zeggen. Dan stopt ze bijvoorbeeld even met drinken . Kijkt ze me aan en maakt een keel klank. Wanneer ik dan iets terug zeg lacht ze maakt nog een klank en de drinkt dan lustig verder. Ben benieuwd wat de volgende stap is in de ontwikkeling. Meisje hou je haaks. Dikke knuffel van ons enne, nog effies en dan krijg je wer een live knuffel . Geniet ervan. Ben zeer benieuwd hoe leesbaar dit stukje is hihi. Xxxxxx
    Kiki en tante Wendy

  • 27 Juli 2012 - 06:12

    Dad:

    Lieve natas,

    Inderdaad een wit scherm!?

    Ik vond het super dat je belde op mijn verjaardag. Ik heb erg moeten lachen om je amerikaanse accent. Je uitspraak met intonaties als Khooken, en woorden als so en you know...

    Wij rijden nu naar Mu 's moeder, vandaar zon ' n vroege reactie.

    Veel plezier weer. Ben blij dat je een beetje hebt geslapen.

    Dikke kus dad

  • 27 Juli 2012 - 11:10

    Oma:

    Lieve schattenbol,
    Fijn weer van je te horen. Ik kan me voorstellen dat je zo nu en dan hevig naar huis en alles daaromheen verlangt. Gelukkig is dat dipje weer voorbij en geniet je weer van je verblijf daar.
    We hebben een ontzettend gezellig weekend gehad bij mama en Huib. Vooral opa heeft erg genoten van dit uitje. Het was prachtig weer en er er was veel te beleven op het gebied van plantwen en andere tuinartikelen.
    Wat is dat lastig typen met een wit scherm; je kunt niet zien wat je geschreven hebt. Soms sla ik wel eens per ongeluk twee toetsen tegelijk aan en dat kan ik nu niet corrigeren.
    Volgende week dinsdag komen de Veldhovers bij ons. Het is dan onze trouwdag. Ik hoop dat er nog kersen zijn want de jongens zijn nog n iet in de boomgaard geweest. We zullen eerst wel even opbellen. Je ve5rblijf daar begint al aardig op te schieten. Ik vetrlang er naar om je weer tezien; het is zo lang geleden. Lieve schat, ik ga lekker in het zonnetje in de tuin werken. Tot de volgende keer. Heel veel leis en dikke kussen van opa en oma

  • 27 Juli 2012 - 11:13

    Oma:

    Bij het nalezen (toen het scherm wel te lezen was) zag ik dat ik diverse keren een typefout heb gemaakt. SDorry schat!

  • 27 Juli 2012 - 17:13

    Mama Sonja:

    Yes een wit scherm! ik zie het nu ook. Ten eerste heel leuk dat je woensdagavond even hebt gebeld. Heeel erg leuk om even je stem te horen. We missen je ook hoor schat en de komende 3 weken zijn vast heel snel voorbij.Ik heb nu vakantie Yeah!! het is op dit moment akelikgwarm, dat betekent in Nederland dat er een fiksse onweersbui aankomt. vanavond dus. We zien nog wel even wat we doen met de boys. Als het eenbeetje aardig weer blijft, blijven wegewoonhier en als hetslecht weer wordt: wie weet waar we uitkomen..

    Geniet van jelaatste mmenten met Tink; je zult haar vast wel missen. tot heel snel lieverd. Dikke kus van ons 4-en. mama

  • 27 Juli 2012 - 22:51

    LLkjnjnjnj:

    LLievLie Goldie

  • 27 Juli 2012 - 23:35

    Natas:

    @ opa en oma: Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Geniet ervan.
    @ papa&mama: Heel fijn om jullie stem ook te horen! Hoop dat alles goed gaat daar verder (aangezien ik bijna alleen over mezelf heb gepraat, en dat jullie een fijne vakantie hebben. Ben ook heel benieuwd hoe je verjaardag is verlopen, pap!
    @Tante Wendy&Kiki: Ben heel benieuwd naar de verhalen over jullie vakantie in Duitsland! Ja, op die live knuffel wacht ik!

    xx Natas

  • 28 Juli 2012 - 09:15

    Anja:

    hoi natas,
    Leuk dat je weer een verslag typt.
    Dat je heimwee hebt is heel erg normaal, maar daar kom je wel weer overheen.
    Ik hoop dat je die dagen vrij krijgt die je vrij wilt hebben.
    Het is ook fijn dat je nu beter engels kan praten, dat komt altijd van pas.
    Ik heb nog nooit oaard gereden en dat lijkt me heel leuk om te doen.
    Veel lezier met de meiden en met de paarden.
    dikke kus

  • 28 Juli 2012 - 12:34

    Philipp:

    Heyho, indrukwekkend hoe je altijd de zin hebt zo lange verslagen te schrijven, maar wel leuk om tussendoor te lezen ;) Groetjes uit d-land! kom gezond terug en laat je niet van de kleine meisjes eten!

  • 28 Juli 2012 - 14:34

    Leoniet:

    Zo je ziet, was ik gisteravond al begonnen, maar schrok ik zo van het witte vel voor me, dat ik dacht, dat ik iets verkeerd had gedaan. Maandag en dinsdag op Niels gepast. Heel leuk, maar jammer dat hij ziek werd. Hij klaagde maandag al over hoofdpijn, maar op de kinderboerderij genoot hij toch met een vriendje uit zijn klas van de kabelbaan en het voeren van de hertjes. Toen het vriendje naar huis moest, zakte hij opeens in. Hij had nergens meer zin in en toen zijn we maar naar huis gegaan. 'sAvonds had hij koorts en de volgende dag buigriep, d.w.z. diarree. Dus dinsdag werd gevuld met het spel van de auto,s, die voortdurend stilstaan. Dan weet jij vast wel welk spel ik bedoel. Verder heb ik 10 boekjes van Borre voorgelezen en heeft hij zich met de i-pad en keken we naar Wicky de Viking. Wat heb jij je vader een prachtige kaart gestuurd. Inderdaad niets meer aan toe te voegen, zoals je schreef. Hopelijk is het afscheid van Tink niet te moeilijk. Het lijkt me onmogelijk om nu al te beslissen of je volgend jaar weer gaat. Je moet alles thuis eerst rustig op je in laten werken Bovendien kan er in een jong mensenleven in een jaar heel wat gebeuren, zodat je besluit niet/of juist wel te gaanJacquelien en Nienke zijn vandaag op vakantie gegaan naar Zeeland. Helaas wordt het weer nu weer wisselvallig. Ik hoop niet, dat ze uit hun tentje regenen Vandaag nog kersen gehaald in Cothen. Ze zijn vandaag voor het laatst en gaan nog verder met de verkoop in de landwinkel. Dus kersenpitten spugen om te kijken, wie het verst komt en een kersenijsje eten, kan dit jaar niet meerVeel plezier nog de laatste weken! Hou je taai. De hele Blogg-familie staat klaar om je met knuffels te overladen, wat je de laatste 2 maanden bent tekort gekomen. Veel liefs van ons beiden.

  • 28 Juli 2012 - 20:56

    Silke:

    Zo, ik ben ook weer terug van vakantie! Ook ik zie niet wat ik type, dus dit is erg spannend. Ik hoop dat je afscheid hebt kunnen nemen van (ik ben nu kwijt waar ik ook al begon in de zin, ik begin dus opnieuw). Ik hoop dat je afscheid hebt kunnen nemen van Tink, dat zou wel heel fijn zijn! Ook klinkt een langere week wel leuk, misschien voor de afwisseilng wel goed? Ik snap zeker dat je heimwee hebt,. ik mis ook zeker jou om mee te kletsen en thee te drinken!
    Ik heb trouwens nu een kamertje gevonden in Amsterdam, min eerste reactie die ik plaatste (weer zin kwijt, sorry!) Ik heb dus meteen nadat ik me had ingeschreven bij een kamer gereageerd en die krijg ik nu waarschijnlijk :d Dus ik verwacht je in Amsterdam als je terug bent, en natuurlijk in Limburg, daar verheug ik me al op!

    Ik hoop snel weer wat te lezen!

    P.S. mijn vakantie was ook super, daar hoor je nog wel meer over als je terug bent. Ik heb maar 1 paar schoenen gekocht :O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Julian

Natascha

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 19376

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Bergen

14 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Summer camp

Landen bezocht: