Over het kamp - Reisverslag uit Berg en Dal, Nederland van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Over het kamp - Reisverslag uit Berg en Dal, Nederland van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Over het kamp

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

31 Mei 2012 | Nederland, Berg en Dal

Aangezien jullie nu allemaal natuurlijk super nieuwsgierig zijn naar wat ik deze zomer allemaal ga doen en zo (en zo niet, dan toch), zal een korte beschrijving geven van Camp Winacka, van de Girl Scouts San Diego.

- Elke week komt een nieuwe groep meisjes, bij elkaar zo'n 180 per week.
- De leeftijd van deze meiden is tussen de 7 en 17 jaar. Ik krijg straks de jongste groep om te begeleiden (eigen keuze).
- Het kamp is gelegen in een beetje een bergachtige omgeving met "traditional camp's living units are tucked in the trees surrounding an open meadow. Girls sleep either in open-air cabins with built-in bunks, tent houses or on cots under the stars"(hoe cool is dat?!), zoals de website het beschrijft (neem anders eens een kijkje op http://www.sdgirlscouts.org
- Mijn voornaamste taak op het kamp zal het begeleiden van de meisjes zijn. Dat betekent: meegaan met activiteiten, ze bezighouden, zorgen dat ze zich aan de regels houden etc. De maaltijden zijn ook allemaal gezamenlijk in een grote eetzaal. De cabins van de counselors zullen naast die van de campers zijn.
- Verder heb ik twee uur per dag vrij, 1 avond per week en 1 weekend in de twee weken (en voor degenen die nu denken: 'hoe ga je dat in hemelsnaam overleven?'; deze regeling is heel royaal vergeleken met andere kampen. 'T is maar even dat je het weet;).)

Op dit moment zit ik nog op te hikken tegen stapels papierwerk (keek net even op de site: trof een lijst aan 21(!) formulieren die ik nog moet lezen en tekenen! Dit is exclusief de formulieren die ik al ingevuld heb :S). Daarbij zijn de komende tentamens ook niet heel onbelangrijk. Dus. Tijd om weer aan de slag te gaan.

Groetjes,
Natas

• 31 Mei 2012 - 17:28

Tante Wendy En Kiki:

Ja die vrije tijd is zeker royaal. Bij ons in het kamp had je 1x per week vrij van 5 tot 9 uur en 1x per week 24 uur? Groepsleider zijn is leuk, want zo heb je de meeste afwisseling. Jij krijgt ook alles te doen en je kunt je kinderen enthousiast maken door lekker mee te doen! Ik geloof echt dat je het goed getroffen hebt! : ) geniet met volle teugen. Hihi dan doe ik dat hier met Kiki. Liefs. Wij

• 31 Mei 2012 - 17:28

Tante Wendy En Kiki: