Ants, Breakfast and Co-workers - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Ants, Breakfast and Co-workers - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Ants, Breakfast and Co-workers

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

23 Juni 2012 | Verenigde Staten, Escondido

Hallo iedereen,

Mijn week staftraining zit erop! Gisteren heb ik vijf prachtige stafshirts ontvangen die ik verplicht ben te dragen gedurende de week. Ze zijn eigenlijk best wel leuk, ik heb ze in blauw, geel, groen, zand en aubergine en er staat " I <3 camp winacka" op.
Maargoed, laten we even een stapje terug in de tijd maken, naar het moment dat mijn staftraining begon. Gedurende deze week heb ik van alles geleerd, en nog steeds heb ik niet het idee dat ik 100% voorbereid ben, maar zoals ze al zeiden: je kan niet 100% voorbereid zijn. Je kan een deel dekken met theorie, maar de rest is ervaring, trial and error. Desalniettemin heb ik een superleuke week gehad die volgens mij echt essentieel was.
Ik heb contact gelegd met al de andere stafleden, en een paar vriendinnen gemaakt. Dit weekend breng ik samen met Tink en Singsong door, omdat Singsong zo aardig was om ons uit te nodigen bij haar thuis in San Diego, dus ik ga dit weekend heerlijk naar het strand! En Silke, just a reminder, ik ga naar de San Diego Zoo en ik ga foto's maken van de panda's! Keeping my promise! Maar voor nu ben ik vooral aan het relaxen, aan het wachten op pancakes voor ontbijt en aan het BIJSLAPEN. Jullie hadden allemaal gelijk, deze week heb ik weinig slaap gehad. Ik heb geprobeerd te slapen wanneer ik kon, maar dat was niet altijd makkelijk. Onze dagen waren volgepland van acht uur 's ochtends tot tien uur 's avonds, met een uur me-time in de tussentijd. En meestal hebben we 's ochtends ook nog klusjes, waardoor we een half uur eerder op moeten. Sommige klusjes zijn best wel leuk, zoals het uitmesten van de paardenstallen of het hijsen van de vlag. Ik heb ook geen problemen met 'hopping', wat indhoudt dat je je de tafels dekt en afruimt en het eten uit de keuken haalt voor jouw tafel. Nu was het nog kleinschalig, met zeven tafels, maar zodra de campers er zijn, zullen er dertig tafels in de lodge staan, en ik kan me er echt niets bij voorstellen nu, omdat het met twintig al zo vol staat! En ik moet toegeven, het eten hier is echt heel lekker! We hebben een geweldige kokkin. Ze is het soort type dat tweehonderd pancakes bakt, ze allemaal stipt warm serveert en het beslag helemaal zelf gemaakt heeft. - Even tussendoor, het spijt me als ik spel- of grammaticafouten maak, maar het is heel moeilijk om Engels te horen en tegelijkertijd Nederlands te schrijven - Maargoed, ik ben helemaal fan van haar pancakes, haar croutons, haar roasted carrots en haar cupcakes (jaja, mijn eerste cupcake ooit!). Het is echt fantastisch, bij elke maaltijd krijgen we vers fruit of groente, of allebei. Er is bijna altijd een vegetarische optie, en als er iets is wat je graag wil eten of zo, kan je dat gewoon tegen haar (Tang, de kokkin) zeggen. En voor ontbijt, als je geen zin hebt in het gebruikelijke (pancakes, muffins, biscuits and gravy, pizza, bacon, nachos and salsa, wentelteefjes (french toast) en oatmeal (havermoutpap) om maar een paar voorbeelden te noemen), kan je ook verschillende cruesli's nemen, en die zijn echt heel erg lekker! Ik heb deze week ook geleerd om vriendschapsarmbandjes te maken. En ik ben bang dat ik daar de hele zomer gebruik van zal moeten maken! Ik ben ook een groot fan van Goldfish, onze arts&craftsspecialist, ze is zo creatief; ze had bedacht dat voor de jonge meisjes, die bang zijn in het donker, ze een programma kon maken waarin ze met glow-in-the-darkverf glazen potjes konden beschilderen, zodat als ze die met hun zaklamp beschijnen, ze een lichtje hebben voor de nacht.
Verder heb ik ook al gezongen bij 'singing tree', waar de meisjes heengaan als ze klaar zijn met afruimen. De groep die als taak singing tree heeft, moet liedjes zingen in repeatstyle, zodat als de meisjes mee kunnen zingen. En ja, ik heb de unicorn song deze week gezongen! De andere stafleden vonden het geweldig ( zelf ben ik ook een groot fan :P ).
Ook heeft Star (camp director) me deze week gevraagd om een korte yogales te geven tijdens de stress management workshop, en ook daar kreeg ik positieve feedback op terug. Positieve feedback is hier nogal een ding, ze moedigen het heel erg aan. We hebben allemaal onze eigen mailbox, en je kan briefjes achterlaten voor andere stafleden. Ook hebben we het vissysteem, waarbij je iemands naam op een papieren visje kan schrijven, en op de andere kant een positieve boodschap. Aan het einde van de week leest Star al de visjes voor tijdens de stafvergadering. Ook hebben we het knijpersysteem, waarbij je een knijper kan beschrijven met een inspirerende zin of een korte boodschap en die stiekem aan iemands spullen kan vastmaken.
En ik voel me de hele week zo vies! (Niet dat dit erg is, het hoort erbij) Het is hier erg zanderig, en dat waait op, vooral bij de paarden. En het is erg lekker weer. Rond de middag is het rond de dertig graden, en 's nachts gaat het terug naar vijftien. Ik hoop dat het bij jullie ook een beetje goed weer is!
Het enige probleem is, als je wilt douchen, moet je dat 's morgens of tijdens me-time doen. En aangezien je nooit zeker weet of je tijdens me-time de gelegenheid hebt om te douchen, kwam het deze week vooral op 's ochtends aan (opstaan om kwart over zes :O ). En het verhaal achter het feit dat je niet 's avonds kan douchen is eigenlijk best wel grappig. Hier komt ie. Als je 's avonds je haar wast, en je gaat slapen, is je haar vochtig en wordt je kussen ook vochtig. Nou is het een feit dat mieren nogal van warme en vochtige plekjes houden. Snap je de clue al? 's Nachts wakker worden met je haar vol mieren is niet echt iets waar ik persoonlijk op zit te wachten. Ook zitten er muizen in sommige cabins (niet in de mijne gelukkig!), maar daar hebben we de rangers voor, deze vier geweldige mannen die allerlei klusjes opknappen op camp en altijd bereikbaar zijn over de walkie talkie!
We hebben deze week ook mogen kiezen welke groep we zouden willen voor volgende week. Ik wilde het liefst brownies (7-8 jaar) of juniors (9-11 jaar) en ik heb volgende week de juniors gekregen. We slapen buiten, dus onder de sterren (!), maar we kunnen binnen lekker warm douchen. Ik heb er helemaal zin in! Maandag rijdt ik mee met de bus de heuvel op, superspannend! Maar eerst maar eens relaxen en panda's en nijlpaarden fotograferen.
Als jullie ergens nieuwsgierig naar zijn of gewoon een vraagje hebben, reageer dan. Ik lees alle reacties!

Dikke kus,
Natascha

• 23 Juni 2012 - 17:57

Tante Wendy:

Klinkt goed allemaal! Reken er maar op dat je aan het einde van het kamp moe tot zeer moe bent, maar voldaan. Ik ben super trots op je dat je de Unicef song al gedaan hebt. Die is niet makkelijk, maar wel super leuk. Al dat positieve naar elkaar lijkt misschien overdreven, maar uiteindelijk is het heerlijk en heb je het nodig om de zomer door te komen, dus lekker incasseren en bewaren voor de zware momenten en dan lekker terug lezen. Geen vragen. Door jou verhalen kan ik weer even meegenieten van het kamp gebeuren en je weet het ik ben verslingerd, dus dat gaat helemaal goed komen. Na het kamp had ik altijd permanente viezigheid op mijn lijf en dat sleet er in Nederland altijd na een paar weken wel af. Stof en warmte en droogheid zorgen daar nu eenmaal voor . Veel plezier

X van ons

• 23 Juni 2012 - 18:03

Anja:

Ik zie dat je het erg naar je zin hebt!! Je krijgt dus iedere week nieuwe kinderen zoals ik begrepen heb uit het verslag. Nog veel plezier daar! En houd ons vooral op de hoogte! xx

• 24 Juni 2012 - 09:52

Jacqueline:

Leuk verslag, Natas! Thanks for sharing!
    Geniet ervan, ik ben een tikje jaloers maar vooral trots op mijn nichtje!
    Have fun!
    liefs,
    Jacqueline

• 24 Juni 2012 - 10:12

Oma:

Lieve schattebol,
    Wat hebben we weer genoten van je verslag. Opa leest het altijd vanaf de computer, omdat hij die kleine rode lettertjes van de uitdraai lastig vindt om te lezen. Ik lees het dan tegelijkertijd beneden op de bank. Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin, daar ben ik heel blij mee. Dat je je zo nu en dan vreselijk vies voelt na al dat werk in onder andere de paardenstallen en dan in die hitte kan ik me voostellen. Fijn dat het eten ook zo naar je zin is, je hebt het inderdaad wel getroffen met de kokkin. Ik zou echter niet van ontbijt met je willen ruilen; je weet het, geef mij maar een eigengebakken bruine boterham met kaas!
    De foto's zijn ook erg leuk; ik heb ze opgeslagen zodat ik ze later nog eens kan bekijken.
    We zijn al een keer kersen wezen eten; ze waren weer als vanouds. Helaas zijn er, door de slechte weersomstandigheden, enige dagen geen kersen te krijgen. We moeten wachten op beter weer, zodat ze kunnen rijpen.
    Lieve schat, heel veel plezier en we wachten weer vol spanning op je volgende verslag.
    Veel liefs en xxxjes van ons beiden.
    oma

• 24 Juni 2012 - 11:12

Silke:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA PANDA'S! Jij bent de beste vriendin EVER :D Daarbij moet ik ook even mededelen dat ik statistiek met een 8,4 heb gehaald en ook mijn EO was weer voldoende. De dreamteam gaat goed! Ik ben blij te merken dat de unicorn song goed gevallen is in America, want ik zing hem ook nog steeds!

Het is super te horen dat je het zo goed naar je zin hebt, camp klink helemaal geweldig, moet ik misschien ook doen volgend jaar! Zeker als ik die verhalen over al die pancakes hoor :P Ik verwacht je bijna tonnetjes rond terug te vinden! Daarbij is het niet zo heel goed weer hier, maar heb ik het toch prima naar mijn zin! (ik heb weer mensen zo gek gekregen met me mee te gaan naar de dierentuin en ben een lijst aan het maken van films die we samen MOETEN zien als je terug bent!)

Dat positieve feedback systeem is echt super amerikaans maar klinkt heel erg leuk! Ik verwacht van je dat je veel visjes en knijpers zult vinden overal! En leuk dat je yoga les hebt kunnen geven, misschien kun je daar een ding van maken :) Lijkt me een goed ding, een uurtje yoga na zo'n drukke dag!

Ik kijk weer uit naar je volgende blog, ik vind het super leuk om te lezen!

xx Silke

• 24 Juni 2012 - 14:57

Mama Sonja:

Lieve Natas,

Leuk verslag; we lezen alle verslagen hier met veel plezier en zijn stiekem (niet erg stiekem) heel jaloers op jou.. Het is hier uitermate smerig weer. Maar niet getreurd, we vermaken ons uitstekend! Vrijdagavond zijn we naar Rowans optreden geweest. Hij was de 4de en laatste band en ze hebben 8 nummers gedaan. Het klonk erg goed. Ik heb je wel gemist hoor. Gijs vroeg van te voren of ik wel enthousiast wilde doen. En tja, normaal doen we dat samen. Nu heb ik Huib slachtoffer gemaakt. Gisteren zijn we met zijn 4-en naar Winterswijk geweest, omdat Reintje 50 jaar is geworden. We hadden als onderhandeling "Duitse muesli, Duitse worst en een groot ijsje bij Talamini in Winterswijk. Nou, dat ijsje was inderdaad groot.
    De jongens hebben nu ook vakantie, maar eerst nog de Red Hot Chili Peppers op donderdag YEAH.

Volgende week zaterdag gaan Huib en ik ook nog naar Rocking Park (weer in Nijmegen en de week erop naar Bospop. Daarna hebben we wel fluitende oren denk ik.

Nou schat, amuseer je goed, leuk dat je al aansluiting hebt gevonden en we zijn en blijven helemaaaaaaal niet jaloers!

Liefs en dikke kus

• 24 Juni 2012 - 14:59

Leoniet:

Lieve Goldie,
    Al weer zo'n gezellig en uitvoerig verslag van je belevenissen. Je energie lijkt onuitputtelijk! Je vader zal wel jaloers zijn op het slapen onder de blote hemel: dat heeft hij hier eens in de voortuin gedaan. Hier zou dat deze zomer onmogelijk kunnen. De regen klettert momenteel tegen de ramen. Wat een bof, dat je met Singsong mee naar haar huis mocht. Lekker even bijslapen voor het grote werk begint. Wij hopen dat je een leuke groep treft. Hoe lang blijven de meiden? Een week?
    Wat een leuk systeem, die knijpers en visjes. Heeft elk mens op zijn tijd nodig: bevestiging en positieve feedback. In ons gezin zeggen we dan: stop in je potje en haal eruit als het je tegenzit. Is Singsong een staflid. net zo iets als Maestro en Star, dat ze zo dichtbij woont? Of is dat toeval? Turkey, Wednesday en jij komen n.l. van zo ver. Alleen als het je uitkomt de vragen beantwoorden hoor! Maar je vroeg er zelf om. Niels belde een paar uur geleden op, of ik de voetbalplaatjes van A.H. voor hem wilde sparen. Ik heb er gelukkig nog wat. Eind juli gaan we waarschijnlijk een paar keer op hem passen, want zijn grote zus zit in Amerika. Om je niet helemaal van het thuisfront te laten vervreemden: volgende week gaan we naar de diplomering van Amanda en 2 juli naar de musical "Happy travel", waarmee Nienke afscheid neemt van de basisschool.
    We zien uit naar je volgende verslag. Veel sterkte de komende week, maar vooral geniet ervan!
    Veel liefs,

• 24 Juni 2012 - 15:09

Oop'Leen:

Oma (Leon)Iet reageerde, zo je zag, mede namens mij; 'k voeg dus niets bijzonders toe.
    Alleen nog even dit: wat kan jij ontzettend leuk schrijven! Je talenten zijn werkelijk legio en je gebrúikt ze ook zo geweldig.
    Fijne week.
    Kusje,