Peanutbutter and Jelly - Reisverslag uit Julian, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Peanutbutter and Jelly - Reisverslag uit Julian, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Peanutbutter and Jelly

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, Julian

Hallo allemaal,

Een nieuwe week is begonnen! Deze week ben ik counselor bij de Wilderness adventures, een groep van dezelfde leeftijd, maar van maar vijf meiden. Het is wel erg weinig voor drie counselors, maar het pluspunt is dat ik ze allemaal een stuk beter kan leren kennen deze week.
Ik heb er heel erg veel zin in!
Vrijdag zijn we (de internationals) met Maestro (de nature specialist) richting de Social security office gereden om een social security card aan te vragen. Dit is een kaart die je nodig hebt als je in Amerika woont, je krijgt een nummer dat je je hele leven houdt en zo ben je als het ware "geregistreerd".
Nou hier komt het.
We hadden eigenlijk om twaalf uur weggemoeten, maar de bussen waren pas vertrokken om kwart over twaalf. We waren allemaal klaar om weg te gaan, maar Snowball (de co-director) zei ons om nog te blijven om de tafels terug te zetten, en vervolgens om wat te eten. Na de lunch verzamelde we, en na al onze spullen ingeladen te hebben was het inmiddels kwart voor twee. Dus daar gingen we, met zijn zessen in "the white van", een busje van het kamp, op weg naar de social security office. Maestro vraagt ons om een formulier in te vullen wat ik allang heb ingevuld, namelijk twee maanden geleden op de pre-departure meeting van CCUSA, maargoed, waarom niet nog een keer. Stel je voor: een formulier invullen, in de auto, en die auto rijdt over een hobbelige, met bochten doordrongen weg. Try that. Geen van ons deed dat.
Maargoed, na een uur gereden te hebben vraagt Maestro aan mij, met mijn halfgesloten ogen, hoe lang het navigatiesysteem (TomTom zou hier misplaatst zijn, ik geloof niet dat ze die hier hebben) aangaf dat we nog moesten. Ik zei "nog een uur". Aan haar verbaasde gezicht te zien was dat niet wat ze verwachtte. " Maar Snowball zei dat het maximaal een uur rijden was!" " Dat kan ik niet helpen, het navigatiesysteem zegt 57 minuten."
"Vind je het heel erg als ik even van de weg afga om het adres te checken?" "No problem! Doe dat alsjeblieft!"
Oke, het adres was dus fout. Het was tien over drie en we hadden nog 45 minuten te gaan tot de social security office die normaalgesproken een uur rijden VANAF KAMP had moeten zijn.
Dus maestro belt haar vriendin om te checken wanneer de social security office dichtgaat.
Snap je de clue al? Het antwoord was half vier.
Daar ging onze middag. Volledig naar de knoppen.
Dus toen deden we wat iedereen doet hier als hij tijd overheeft en geen idee heeft waar hij is:
Naar de dichtsbijzijnde Walmart gaan en in de McDonalds gaan zitten, een plek waar je telefoontjes kan plegen, naar de wc kunt gaan en niet te vergeten: veel te grote 'soda's' kan drinken en vieze hamburgers kan eten. Ik raak denk ik nooit gewend aan de goorheid van hamburgerbroodjes. De zompigheid en smakeloosheid ervan... :S Ik ben gestopt ze te proberen.
Dus Singsong heeft me daar opgepikt, gelukkig was het maar een kwartiertje rijden van haar huis.

Dit weekend heb ik sytevig bijgeslapen (10-12 uur per nacht, ik was doodop. En ik heb ontdekt dat Singsongs moeder in een boekenwinkel werkt en verknocht is aan kinderboeken en sprookjes!! Ik heb geloof ik mijn soulmate gevonden. Ik heb mijn zondagnamiddag besteed door sprookjesboeken door te spitten, er met haar over te praten en niet te vergeten: haar alles te vertellen over de efteling, waar ze nu al fan van is! Ze heeft me gevraagd om een boek met de tekeningen van Anton Pieck voor haar te kopen als ik daar weer ben.
Verder ben ik naar de mall geweest en heb turqoise shorts gekocht en een leuk spijkerjack. Alles is goedkoper hier! Ook kan ik waarschijnlijk een paar nikes scoren voor vijftig dollar (t.o.v. 100 euro hier).
Zaterdagmiddag zijn we naar de nieuwe Disneyfilm Brave geweest, en hij is echt heel erg leuk! (Is die eigenlijk al uit in Nederland?) Het speelt zich af in Schotland en iedereen heeft een Schots accent (reden om de originele versie te gaan kijken)! Verder heeft de hoofdpersoon rood haar (altijd goed haha).

Ook zijn we zondag naar Deer Park geweest, een Boeddhistisch kloosterpark, gevestigd op een heuvel. Het is erg mooi daar, met een prachtig uitzicht. Bovendien heb ik een enorme Boeddha gespot (ja Mu, en hij zou prachtig in onze tuin staatn, Foto's volgen ;) ) en mensen in Vietnamese kleding. Heel gaaf.

En ik heb besloten dat ik het witte brood zat ben. Zondagavond heb ik een volkorenbrood gekocht in de Target, samen met een pot pindakaas en een pot jam (en nee, die gaan bij mij niet samen op brood, zoals bij de meesten hier), en een zakje bosbessen :) Het is hier erg belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt, het is je eigen verantwoordelijkheid en je laat anderen in de steek als je niet kan werken.
Dus de weekenden buit ik uit om uit te rusten, net als mijn pauzes, due ik meestal gebruik om bij te slapen, wat yoga te doen, te lezen of jullie te schrijven! Vier ontspannende activiteiten dus.

Ik zie er naar uit om mijn meiden van deze week te ontmoeten!

Liefs en groetjes,
Natascha

• 03 Juli 2012 - 06:47

Mama Sonja:

Ha! ik ben de eerste. Dat is nou jammer voor Wendy :) Ik dacht ook dat je na het invullen van 21 formulier klaar was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wel slecht geregeld. Daar hebben dus alle buitenlanders last van, zo te lezen.
    Ga je nog een poging doen om de social security card te bemachtigen? Wel handig als dan wel de goede route wordt gereden;)
    Nou meid, het is aardig doorwerken daar, zo te lezen. Dan moet je de weekenden echt maar gebruiken (als je die vrij hebt) om te slapen en leuke dingen te doen. Maar gelukkig doe je dat ook.
    Dat boek van Anton Pieck kan je vast wel in de Efteling kopen als je in het najaar met je studievrienden gaat. Als ik me niet vergis heb je toen die kortingskaarten toch verzameld voor dat doel?
    Hier is het verder rustig. Wij zijn gisteren voor Ilona's verjaardag naar een Fish Spa geweest. En fish spa zul je zeggen??? HUH? Nou dan ga je met de voetjes (schone wel te verstaan) in een bad zitten met allemaal kleine visjes erin. De "zuigen" (ze hebben geen tandjes!) de dode huidcellen op, zodat je heeeeel zachte voetjes krijgt. De scheiden daarna een soort enzym uit, wat ook weer goed voor je huid is. Ze hebben daar ook baden voor je hele lichaam. Vooral mensen met huidproblemen schijnen er erg veel baat bij te hebben.
    Vandaag heb ik een "vrij" dagje omdat de auto naar de garage is voor de APK en grote beurt. Nou maar hopen dat deze zonder te veel kosten gewoon goed gekeurd wordt :)
    Nou mopke, have fun, we love you and a big hug xxxxxxx mama

• 03 Juli 2012 - 07:03

Leoniet:

Lieve Goldie,
    Ik wil nu Wendy eens voor zijn, al zit ik nog in mijn nachtpon. Wat een leuk, uitgebreid verslag weer. Wat zonde van je vrijdagmiddag, dat gedoe met die veiligheidspapieren. Hamburgers vind ik inderdaad niet bij jou horen. Mag jij elk weekend mee met Singsong? wat een bof en dan nog een moeder treffen, die ook dol is op sprookjes. Die moet je haast een keer uitnodigen om naar Nederland te komen om samen naar de Efteling te gaan.
    Gisteravond zijn we naar de musical van groep 8 van Nienke's school geweest. Nienke was een oude dame van 85 achter een rollator met een grijze pruik en een hele grote uilenbril. Ze maakte deel uit van een groep, die een wereldreis ging maken. Het was in het Reviuslyceum in Doorn, dus wij konden met de fiets. Wij hebben er weer van genoten. Hopelijk heb je het deze week iets rustiger met 5 meiden en kom je ook tot persoonlijker gesprekken. Heel fijne week! Liefs van ons beiden.

• 03 Juli 2012 - 07:04

Leoniet:

Helaas je moeder was mij voor!

• 03 Juli 2012 - 09:18

Silke:

Wat een typisch verhaal zeg xD Maar gelukkig voor jou pakte het allemaal goed uit en heb je nu al de film gezien waar ik al tijden op loop te wachten :O Ik hoop dat hij snel uitkomt in Nederland, want tot nu toe is hij er nog niet.

En je hebt groot gelijk dat je peanutbutter jelly sandwiches aan je voorbij laat gaan, dat is namelijk niet te eten!

Ik wacht met smart op een nieuw blog!

xx

• 03 Juli 2012 - 09:36

Tante Wendy:

Shit ik loop ver achter zie ik. Mamma jammer. Ja die sociale securiteit nummer is je bsn nummer in Nederland en die heb je nodig om je checques te kunnen innen. Wel belangrijk dus. Het is wel handig niet tot het laatste moment te wachten met innen, want het geeft no wel eens gedoe. Eigenlijk is het handig om een Amerikaan mee te nemen die een rekening bij de bank heeft dan krijg je eerder je geld. Ah wallmart blijft een heerlijke winkel niet? Je kunt er echt alles krijgen!
    Het wilderniss programma lijkt mij erg leuk en afwisselend. Veel plezier! Balen hè als van je kleine beetje vrije tijd tijd wordt vergooid. Ik wilde ook altijd bijtanken op mijn vrije dagen, maar vond dat tegelijkertijd zonde van mijn 24 uur vrije tijd. Dan had ik het gevoel dat ik het versliep : )

• 03 Juli 2012 - 09:40

Tante Wendy:

Mmmm ik zie dat de iPad soms woorden verkeerd aanpast. Ik hoop dat het toch leesbaar is liefs Kiki en ik

• 03 Juli 2012 - 18:07

Oma:

Hallo lieve schat,
    Je hebt ons alweer verrast met een geweldig verslag. Je beschrijft al je avonturen zo goed dat we helemaal met je kunnen meeleven.
    Fijn dat je zulke gezellige weekends hebt en dat je dan ook een beetje kunt bijslapen. Ik kan me voorstellen dat je soms doodmoe bent. Deze week heb je het echter wat rustiger met maar vijf meisjes.
    Hier gaat alles zo z'n gangetje. Het is momenteel heerlijk zomerweer en ik doe de laatste dagen niets anders dan tuinieren. De ene keer bij onszelf, dan weer bij vrienden en buren. Morgen bij een vriendin die ik ken van het sporten. Opa komt dan na een paar uurtjes altijd kijken hoe het gaat en natuurlijk komt hij op de koffie af!
    Lieve schat, ik ga nu lekker tennissen (Wimbledon) kijken. Ik heb de tennispartijen van vanmiddag opgenomen.
    Een fijne week toegewenst en tot de volgende keer.
    Heel veel liefs en kusjes van ons beidjes.
    oma

• 04 Juli 2012 - 11:26

Yvon:

Leuk die verslagen Natascha! Ik denk dat je over zes weken echt wel aan vakantie toe bent.

• 04 Juli 2012 - 20:36

Papa Job:

Lieve Natas,

Heb wifi op de camping bij het restaurant en net een hele lap tekst gemaild maar toen was de verbinding al weer weg. Herkansing dus. Kleine groet van ons vijven uit de Ardeche. Na een dag regen nu heel mooi en warm weer . Lekker op de ardeche gevaren met kano (helaas Mu en Niels niet omdat ondergrens wettelijk 7 jaar is). Camping is erg mooi met veel zwembaden en sport gelegenheden. Ook mooi gebied voor wandelingen. Wij missen het bruine brood nog niet :-) wel is het vreemd om zonder jou onderweg te zijn. Af en toe mis ik een deel van mijn kudde :-( des te beter te horen dat het je heel goed gaat!

Mogelijk reageer ik latervia de mail wat uitgebreider.

Dikke kus namens ons vijven en vooral van Niels die bij tijd en wijlen zegt " ik mis mijn zus"

• 05 Juli 2012 - 21:49

Natascha Van Der Sijs:

@ Mama: Dat klinkt heel erg cool! Ik ben jaloers ;) Ik duim voor je met die APK. En ja, ik zal in de herfst een Anton Pieckboek kopen voor Singsongs moeder.
    @ Opa Leen & Oma Iet: Maak je geen zorgen, ze is al uitgenodigd! En doe Nienke de groetjes van me als je haar weer ziet. Ik ben trots op haar!
    @ Papa: Wat fijn om te horen dat het leuk is daar! Toevallig ben ik vandaag ook gaan kanovaren, alleen was het op een meertje en draaide het natuurlijk vooral om de meiden. Ik mis Niels ook heel erg! Zou je hem knuffels en heel veel kusjes willen geven van mij en zeggen dat ik heel erg veel aan hem denk?

xx Natas