Rocky Ridge - Reisverslag uit Julian, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu Rocky Ridge - Reisverslag uit Julian, Verenigde Staten van Natascha Sijs - WaarBenJij.nu

Rocky Ridge

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Julian

Hallo allemaal,

De laatste week sloot nauw aan op de vorige. Vrijdagmiddag hebben we de bussen volgeladen en zaterdagmorgen kwam de nieuwe lading kids.
Dat betekende dat we alleen de vrijdagavond vrij waren, maargoed, dat is genoeg om een nacht goede rust te krijgen. Natuurlijk gingen we eerst de social security kaart aanvragen, aangezien dat vorige keer mislukt was :S, waardoor de helft van mijn middag al weg was, maar het zij zo. Het was niet erg, door die middag is mijn band met de andere internationals verbeterd. Aangezien je elkaar doordeweeks weinig spreekt, is fijn om eens een echt gesprek met elkaar te kunnen voeren en elkaar zo beter te leren kennen.
Daarna besloten we om met een groep uit eten te gaan in Julian, het dorpje vlakbij. Sommige meiden waren erg blij dat ze zichzelf weer eens op konden tutten en hun stafshirt niet aan hoefden.
Toen we erachter kwamen dat in Julian alles behalve een pizzarestaurant gesloten was (en geloof me, als je elke week pizza eet wil je ook wel een keer iets anders, hoe goed Tang's pizza ook is), besloten we door te rijden naar Ramona ('It's not that far, just a half an our drive').
Daar vonden we een chinees-amerikaans restaurantje waar we wat konden eten, en als ik heel eerlijk ben was het eten best lekker. Ik genoot er vooral van omdat het heel erg non-campfood was :).
Kortom, het was een gezellige avond en we hebben veel gelachen.

Deze week ben ik counselor in Rocky Ridge, de horseunit. Dat betekent dat mijn meiden elke dag paardrijden deze week, en dat ik af en toe ook mag! Gister heb ik zelf op een paard gezeten en ik heb er heel erg van genoten, het was echt supergaaf! (zie foto's vorige blog)
Ook mag ik ze helpen met het verzorgen van de paarden. Eergister was het zo warm dat paardrijden er niet inzat en hebben we de paarden een bad gegeven, en ten slotte hun haar gevlochten! XD
Over het weer gesproken, het is erg warm deze week. Overdag is het zo'n dertig graden en op de manege is het nog warmer. Zeker als je de hele morgen in de arena staat om de meiden te helpen met rijden. Ook 's nachts koelt het minder af, dus de muts en de dikke sokken heb ik veilig in mijn koffer opgeborgen.

Gister was het all-camp (ons wekelijke feest met het hele kamp), met als thema: futuristic glow-in-the-dark dance party :D
Froggie (mijn supervisor) had ons ingeschreven voor een activiteit, namelijk: de kinderen
"goo" naar ons laten gooien. (jeeej....)
Tang, de kokkin, had een bak vol groene smurrie gemaakt die de kinderen vanaf grote lepels naar ons konden gooien. Wij, ingepakt in vuilniszakken, met watten in onze oren en duikbrillen op tegen de goo.
En o, wat vonden - vooral onze eigen campers - dat leuk! De meeste meiden uit onze groep hebben niets van de rest van het feestje meegemaakt, omdat ze keer op keer in de rij gingen staan om groene gel in ons gezicht te smijten. Ze zijn zo blij met ons.
En natuurlijk waren er dan de andere counselors, die een beter lot getroffen hadden, die hen aanmoedigden: "Throw it at Goldie, she is not that dirty yet!" Smash. In my face. Dankjewel Rocket en Nova! Eerlijk gezegd was het gewoon heel erg grappig en ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Groetjes,
Natascha

  • 11 Juli 2012 - 20:49

    Leoniet:

    Lieve Goldie,
    Dat lijkt me ontzettend zwaar, alleen maar één nacht om bij te slapen en dan de nieuwe groep al weer! En dan met die hitte! De foto's van jouw "bergbeklimmen" zag ik al eerder deze week. Stoer hoor! Dat boogschieten vonden we wel grappig. Die kleine meisjes: boog, waar ga je met dat meisje naar toe. Nu dus ook nog twee paardenfoto's. Wij nemen aan dat jij op de foto staat, maar zijn er, door de grote zonnebril,niet helemaal zeker van. Heb jij al eerder paardgereden? Het is wel erg afwisselend werk, de ene week dit en de andere dat. Wij willen ook wel graag foto's zien van een "dirty Goldie". Het lijkt wel een ontgroening! Wat een ervaringen doe jij daar op.
    Veel sterkte, vooral met de hitte en geniet van de leuke contacten. Liefs van ons beiden.

  • 11 Juli 2012 - 21:03

    Kiki:

    Hallo tante goldie. Begint de vermoeidheid al permanent aanwezig te zijn? Nou je mist hier niks hoor het komt net met bakken uit de hemel. Leuk dat ze je elke keer een andere doelgroep krijgt. Blijft het voor jou ook leuk. Mmmmmmm paardrijden lijkt mij nog wat moeilijk. Ik kan mijn koppie al een paar seconde rechthouden, maar das zeker niet lang genoeg hè. Ik ga ook nog heeeeeel even weg naar Duitsland. Dus als we niet gelijk reageren zijn we er even tussenuit. Veel plezier nog. Dikke x ook van mama

  • 12 Juli 2012 - 10:29

    Dad & Rowan & Mu:

    Ha natas, net even je foto's bekeken van het paardrijden, Rowan vindt dat je er netjes op zit, keurig rechtop. Mu vindt dat je nu ook met haar kan paardrijden. Ze gaat morgen voor de tweede keer in twee weken de bossen in. Super dat je elke week iets anders kunt doen zeg. Ik ben net als oma erg geinteresseerd in je vuilniszakoutfit :-) bij het groene smurrie gooien. Uit mijn hoofd heb je a.s. weekend weer verlof. Hoop dat je weer iets leuks met collegae kunt ondernemen en weer op krachten komt voor weer een nieuwe groep. Vanmorgen besefte ik me dat je nu alweer vier weken weg bent. Time flies.
    Volgens mij doe je in twee maanden ervaring op waar een normaal mens 2 jaar over doet.
    Dikke kus van ons vijven.

  • 12 Juli 2012 - 11:30

    Leoniet:

    Wat stom van me. Ik zie nu dat je helemaal geen zonnebril op hebt, maar dat het de schaduw van de pet is. En nu zag ik ook alle foto's met de paarden en ben je natuurlijk heel herkenbaar. Op het fotoboek draaien er maar enkele rond. Hier begint de zon gelukkig door te komen. Wat jij aan warmte te veel hebt, hebben wij te weinig.Liefs, Oma

  • 12 Juli 2012 - 13:55

    Oma:

    Hallo lieve schat,
    Fijn weer zo'n geweldig verslag van je te ontvangen.
    Wat leuk dat je daar paard rijdt. Als ik de foto's zie moet ik denken aan Désirée. Paarden waren haar grote liefde en natuurlijk Miranda, haar eigen paard, het einde!
    Sinds gisteren heeft opa hoorapparaatjes. Hij hoort nu weer dingen die hij jaren niet gehoord heeft, zoals bij voorbeeld het tikken van de klok, het knisperen van papier (bij het krantlezen), etc. Het is niet alleen voor hem een reuze verbetering maar ook voor mij. Nu hoef ik niet alles vijf keer te herhalen.
    Morgen komen Aarnoud en Cora met de kinderen een dagje bij ons. Aarnoud is de zoon van mijn broer Ab. Toen Aarnoud en Cora zo'n jaar of vijf geleden trouwden zijn we op hun huwelijk geweest, dat werd gehouden in diergaarde Blijdorp in Rotterdam.
    Lieve schat, tot de volgende keer.
    Geniet maar lekker van alles van je meemaakt.
    Heel veel liefs en xxxjes van ons beidjes.
    oma

  • 12 Juli 2012 - 18:07

    Silke:

    Aah, paardrijden! Altijd een feest! Wat leuk dat je zo veel afwisseling hebt bij het kamp, dat moet het allemaal nog veel leuker maken dan dat je iedere week dezelfde activiteiten gaat doen. Het klinkt in ieder geval alsof je goed bezig wordt gehouden daar!

    En zeg alsjeblieft dat je foto's hebt van jou covered in groene smurrie, dat zou ik namelijk voor geen goud willen missen!

    Ik ga nu ook bijna op vakantie, dus ik ga een paar blogs missen, maar ik zal ze allemaal lezen als ik terug ben!

    xx

  • 17 Juli 2012 - 21:31

    Mama Sonja:

    Hallo Natas,

    Leuk om al je verslagen te lezen. Gaat het goed met je? Je leer wel een heleboel zo te lezen: bergklimmen, paardrijden, boogschieten...
    Hier gaat het leven z'n gangetje. De zomer is momenteel ver te zoeken met een absoluut dieptepunt van 13 graden in de regen gisteren!!! Ons bospop weekend is zaterdag qua weer nog lekker geweest, maar na Lenny Kravitz (mr. Cab driver, die weet je wel) begon het te hozen. Maar goed, we gingen toch naar huis en daar zijn droge spullen en een warm bedje. Zondag hing het er een beetje om, maar we zijn de dag nog aardig doorgekomen. In het midden van het land waren echt hoos- en onweersbuien; dus al met al viel het nog mee. We hebben een leuk weekend gehad en kijken weer uit naar volgend jaar.
    Je bent intussen al ruim een maand weg en we missen je!!! Het maakt een hoop goed dat jij het zo leuk hebt! Ik kijk weer reikhalsend uit naar je volgende verslag. Dikke knuffelXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Julian

Natascha

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 19376

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Bergen

14 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Summer camp

Landen bezocht: